Merry Christmas and a Happy New - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy New - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy New

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

25 December 2007 | Verenigde Staten, Los Gatos

Hi everybody!

Hier even een berichtje vanuit het zonnige en prachtige California! Het is hier nu kerstavond laat en ik ben net terug van een tweedaagse trip naar San Francisco met mijn ouders, zus en haar vriend! Afgelopen zaterdag zijn ze na een lange reis veilig aangekomen in San Francisco en het is erg leuk om ze weer te zien en hen mijn leven hier in California te
laten zien! Zondag en vandaag zijn we de city in geweest. Chinatown, met de cable car naar Fisherman's wharf, the Golden Gate Bridge and the Muir Woods...we hebben al heel wat gezien! Vanavond ben ik weer naar huis gekomen in Los Gatos, want morgenochtend hebben we Christmas breakfast en gaan we de cadeautjes in de stockings (grote sokken aan de openhaard)en de cadeautjes die onder de kerstboom liggen openmaken! Ben zeer benieuwd! 's Middags komen mijn ouders en de rest van de family van mijn hostfamily komt rond 3 uur en dan hebben we Christmasdinner met gevulde Turkey! Heb er veel zin in en ben zeer benieuwd! Ook erg spannend natuurlijk voor beide families om elkaar te ontmoeten! Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat
komen.

In het kort wat er afgelopen maand hier is gebeurd:
- Ben 3 weken geleden weer naar de dokter geweest, de 6 weken mitella dragen waren voorbij. Hij heeft weer foto's gemaakt en goed nieuws, mijn arm is weer helemaal geheeld! Eindelijk ben ik van die mitella af, hoefde ik maar 1 keer naar de fysiotherapeut en weer back to normal life: ik kan William gewoon weer optillen/dragen en weer autorijden! Heerlijk!
- 5 December Sinterklaas met mijn hostfamily gevierd! De avond ervoor met Reagan Sinterklaasliedjes gezongen en haar schoentje gezet! Schattig hoor, zo'n klein roze Croqje voor de openhaard. Ik heb er een zak Dutch candies in gedaan. Grote verassing de volgende morgen: Reagan stond om 7 uur naast mijn bed om samen te gaan kijken wat Sinterklaas in haar schoentje had gestopt. Kwamen we boven, stond een van mijn schoenen daar ook voor de openhaard, gevuld en wel! En ik had hem niet eens gezet! Bleek dat mijn hostmom de dag ervoor een schoen uit me kamer gepakt had, haha! Erg leuk van ze! 's Avonds hebben we bij het dinner champagne gedronken en getoost op Sinterklaas en de Zwarte Pieten en daarna hebben we met behulp van een spel alle cadeautjes opengemaakt. Ik had heel wat cadeautjes voor ze ingeslagen (had de week ervoor grootse inkopen bij de Dutch Store hier vlakbij gedaan, zoals pepernoten, speculaas en chocoladeletters!), en mijn hostmom had ook cadeaus voor mij gekocht, een mooie backpack van the north face en heerlijke, warme badstof sokken! Al met al, ze vonden het allemaal helemaal geweldig en een geslaagde avond dus!
- Afgelopen woensdag (19 December) was mijn Birthday en werd ik alweer 19 jaar! Klinkt zeer volwassen, al zeg ik het zelf, haha! Amerikaanse pancakes als ontbijt gehad, overdag gewoon hele dag
gewerkt, maar wel onderbroken met leuke telefoontjes uit Nederland en 's avonds een birthdaydinner! Ellie (de andere Nederlandse au pair
met wie ik veel omga) kwam ook gezellig voor het dinner, net als mijn American granddad and grandmom! Heerlijk Cambodjaans gegeten en mooie en leuke cadeaus gehad (een boek, tijdschrift Glamour, 2 sjaals en een sweater)! Het was erg gezellig met mijn American family! Het voelt al echt als eigen family. Ik wil iedereen bedanken voor de vele
verjaardagskaarten, pakketjes, cadeautjes en kerstkaarten, die ik van jullie heb gekregen! Erg leuk en lief van jullie!

Bij deze wil ik iedereen dan ook een MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR wensen en hopen dat er maar weer veel leuke en mooie dingen voor iedereen mogen gebeuren het komende jaar!

Nu stop ik, want ik moet nog de laatste kerstcadeautjes voor morgenochtend inpakken. Kerstcadeautjes kopen voor alle familieleden, voor de Amerikaanse family en mijn Nederlandse family, dat is nog heel wat! Morgen kerst vieren en overmorgen gaan mijn ouders, zus en vriend voor een aantal dagen naar Los Angeles, terwijl ik in die dagen met mijn hostfamily op skivakantie naar Utah ga! Maar wees niet bang, ik heb gezegd dat ik geen risico's wil nemen dit jaar, dus ik heb besloten om niet te skieen. Helaas, maar het is wel het verstandigste. Als we weer terugkomen van Utah, vlieg ik 1 Januari naar Las Vegas, waar ik weer mijn eigen Nederlandse familie zal ontmoeten! Met z'n allen naar de grote hotels, casino's en shows in Las Vegas en dan rijden we donderdag weer terug naar San Francisco, waarvandaan ze vrijdag weer terug naar het barkoude Nederland zullen vliegen.

Voor nu een zonnige groet (I say HI!) vanuit California en iedereen veel plezier met Kerst en Oud & Nieuw! Geniet ervan, dat zal ik ook doen!

Love, Rosa

Gemma - Hey Roosje, Eindelijk weer een berichtje, een week later dan gepland maar okay. Ik ben blij om te horen dat Marleentje & Co veilig zin aangekomen, ik kan ze natuurlijk helemaal niet bereiken, zeeerrrrrr frustrerend! How nice dat je Sinterklaas hebt gevierd en nu ook nog eens kerst erachteraan, doe je goed! Nou héél véél plezier met kerst!
Groetjes aan Marleen & Co en geef Marleen maar een dikke pakkerd van haar boezemvriend hahahaha. kuss, Gemma

Sabine - Hey Roos! Ook een vrolijk kerstfeest! Wij hebben net ons kerstontbijtje op en gaan vanaaf lekker gourmetten. Je pa en ma en Marleen en JW zijn dus veilig aangekomen? Echt super leuk om ze daar alles te laten zien, say hi from me, en hoop dat jullie dr echt 2 geweldige weken van maken! Enne skiën kan hier in Europa ook nog hor! Dikke Kus Me

Ans Spindlegger - Wat fijn dat je eigen Hollandse familie zo dicht in de buurt is. Ik wist niet dat je jarig was, maar ben wel blij dat het zo'n leuke dag voor je geweest is. Heel veel geluk in het nieuwe jaar en de groetjes aan je familie. ps Ik werk niet met Carmen tegelijk omdat het toevallig zo uitkomt. Doei, Ans

Joyce - Wat leuk ! Een berichtje, was al vol spanning of er iets in mijn mail zat met bericht vanuit de andere kant ! Ze zijn dus goed aangekomen en genieten! Jij ook weer eens bekende gezichten, haha! Geniet lekker van je korte vakantie, en dan nog even van je ouders,marleen en willem! Doe ze vooral de groeten en pas op met het gokken in Vegas hé! haha! en vooral een Happy New Year !! Kusss Joyce

Leon - Dag familie, een vrolijk kerstfeest nog allemaal!! Goeie reis gehad las ik!! Leuk om je berichtjes te lezen, Rosa!!(Joyce liet ze lezen.) Wens jullie nog een goeie vakantie, en voor Rosa nog een hele mooie tijd!! Tot in het nieuwe jaar!! Groetjes Leon

Karel, ellen en kids - hoi Rosa, gezellig dat je familie nu bij je in de usa is. wij hopen dat je er van geniet en wensen je een heel gelukkig en gezellig 2008. groetjes van ons allen.

Fam. Valckx - Hoi Roos, Wij zijn net terug van een geweldige skivakantie in Zwitserland; prachtig weer en goede sneeuw gehad en gezellig met z'n zessen in een appartement. Er zijn geen ongelukken gebeurd bij ons; iedereen is weer veilig thuis (vorig jaar had Co zijn duim nog gebroken. Met de meiden ging het prima, ze hebben 5 ochtenden les gehad en konden 'smiddags zonder problemen met ons mee de blauwe pistes af.
Jij vermaakt je vast ook in de sneeuw zonder het skien!Zijn de bergen in Utah ook zo hoog als in Europa? Voor jou en je familie (Nederlandse en Amerikaans) een geweldig 2008 toegewenst namens Co, Anneke, Suzanne en Esmee.

Annika mooy - hoi rosa en een gelukig nieuwe jaar daar n hoe is het met jou met mij gaat het goed ik heb een leuke verjaardag gehad voige week donderdag het schiet al aardig op mij mij huis en heb nog een leuke verjaardag gehad groetjes van annika mooy

Mats - heey rosa alles goed nog gefeliciteerd met je verjaardag en gelukkig nieuwjaar en beste wensen zo te horen heb je daar super gezellig mooizo veel plezier nog gr mats

Noortje en Marlies - Heeey Roos! Nog gefeliciteerd natuurlijk, alweer tijdje terug, maar beter laat dan nooit! We hebben je verhalen weer gelezen en zijn wel een beetje jaloers op je mooie weer, je vliegtripjes en je kerst en sinterklaas ;). Wij zitten nu lekker te theeën op mn kamer en hebben morgen gewoon college en bijna weekend! Spreken je snel weer een keer op msn! Liefs Noortje en Marlies