Disneyland, LA en Thanksgiving! - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu Disneyland, LA en Thanksgiving! - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu

Disneyland, LA en Thanksgiving!

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

28 November 2007 | Verenigde Staten, Los Gatos

Hallo allemaal!

Hoe gaat het bij jullie? Erg koud? Sinterklaas is weer veilig aangekomen in ons land? Allereerst wil ik jullie bedanken voor de vele leuke, grappige, lieve en meelevende reacties en kaartjes, die ik van velen van jullie heb ontvangen! Super! Ik vind het altijd erg leuk om post uit het verre Nederland te krijgen! Hoop dat jullie mijn kaartjes ook hebben ontvangen.

Met mij gaat alles erg goed en ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin! Ondanks het feit dat ik hier nu alweer bijna drie (!) maanden zit, en het toch wel met de dag gewoner wordt, geniet ik nog steeds elke dag weer van het feit dat ik deze droom van mij waar heb kunnen maken! Het zonnetje schijnt hier nog heerlijk, maar het wordt wel wat frisser. Vreemd idee dat het alweer bijna December is, maar de meeste mensen hier gewoon nog in een shirtje rondlopen, inclusief ik. Elke morgen wandel ik met William en Winston (de hond) in onze prachtige omgeving en vanmorgen ben ik zelfs nog verbrand in mijn gezicht! Binnenkort schijnt de regen te komen, dus we zullen zien.

Ik heb hier afgelopen maand weer veel leuke dingen beleefd, en een van die dingen was onze familytrip naar Disneyland en Los Angeles (mijn vorige verhaal schreef ik de avond voor we hier naartoe gingen)! Op 31 oktober (Halloween) zijn we eerst samen met Reagan (verkleed als witch) en William (verkleed als little lamb) en al hun vriendjes en vriendinnetjes wezen trick-or-treaten. Wow, wat een groot verkleed-, snoep- en huisdecoratiefestijn is dat hier zeg! Natuurlijk had ik hierover wel eens op tv gezien, maar in het echt is het toch nog veel grootser en indrukwekkender! Volgens mij is het voor sommige buren echt een wedstrijd wie zijn huis het meest indrukwekkendst heeft versierd in Halloweenstijl. Er was zelf een man die in de deuropening stond en een echte slang in zijn armen droeg! Arme kids… Maar al met al, erg leuk om het een keer te beleven.

En ja, toen met de hele family in een volbepakte car op naar Southern California! Nadat we zes uur hadden gereden (ik en de kids lagen natuurlijk heerlijk te slapen op de achterbank) kwamen we aan in ons hotel in Anaheim, de town waar Disneyland is. Na heerlijk verder geslapen te hebben in onze hotelkamer, gingen we de volgende dag, na een heerlijk ontbijt, naar Disneyland!! Daar aangekomen stond als eerste op de planning: lunchen in Ariels Grot (een restaurant) met alle prinsessen! Aangezien dit erg populair is, had mijn hostmom dit al weken van te voren gereserveerd! Reagan haar prinsessenjurk aangetrokken en hup naar binnen! We hebben een heerlijke lunch gehad en Reagan is met alle prinsessen op de foto geweest! Superschattig hoor! De rest van de dag hebben we in het park rondgelopen, en zijn we met Reagan in veel attracties geweest! Ondanks dat ik al twee keer in Disneyland (Parijs) ben geweest, blijft het toch altijd een erg leuke ervaring om in dit fantasiepark te zijn, voor iedereen, jong en oud! Na de prachtige parade ‘s avonds gezien te hebben, gingen we weer terug naar het hotel. De volgende dag gingen we weer naar het park en gingen we aan het begin van de middag weer terug naar het hotel, zodat de kids een nap (middagdutje) konden doen en ik heerlijk kon zwemmen en zonnen bij het terras van het hotel. De volgende dag gingen we weer back home en reden we noordwaarts via Los Angeles (ik heb de Hollywoodsign (de letters) gezien op de berg!) langs de kust, prachtig! Onderweg nog in een ander hotel overnacht en Zondag kwamen we weer thuis! Erg leuke dagen gehad!

Met mijn schouder gaat alles ook weer goed. Volgende week moet ik weer naar de dokter en hopelijk hoef ik dan niet meer mijn mitella te dragen, want dan zijn de zes weken eindelijk om! Mijn arm doet geen pijn meer, de blauwe plekken zijn sinds vorige week allemaal verdwenen en ik ben al voorzichtig bezig met oefeningen, om ervoor te zorgen dat mijn schouder niet vast gaat zitten. Hoogstwaarschijnlijk moet ik nog wel na volgende week zes weken lang naar fysiotherapie, maar dat vind ik niet erg. Ik zal blij zijn als ik van die mitella af ben en mijn schouder hopelijk aardig goed is genezen, want ik begon het wel aardig zat te worden… Aangezien ik niet kon autorijden de afgelopen weken, was ik toch wel afhankelijk van mijn hostmom. Het werken gaat allemaal goed, en we hebben alle praktische problemen handig opgelost, maar het zou fijn zijn als we gewoon weer het gewone ritme van de dag konden volgen, wat voor de kids ook erg belangrijk is! Voor Reagan was mijn gebroken schouder ook een hele happening, en tegenwoordig kun je volgens haar met alles wat je doet je botten breken en dan moeten de dokters dat lichaamsdeel misschien wel openbreken, haha! In het begin begreep ze niet dat mijn schouder nog steeds gebroken was, ondanks dat je niks ziet aan de buitenkant. Een van de eerste dagen heeft ze mijn arm dan ook helemaal volgeplakt met Dora-pleisters, en volgens haar was het toen niet meer gebroken en helemaal genezen, haha! Erg schattig, maar helaas gaat het in de realiteit niet zo makkelijk! Nu zegt ze telkens ‘Be careful Rose!’ en zegt ze tegen iedereen dat ze voorzichtig met mijn schouder moeten zijn! Supercute!

Met William gaat ook alles goed. Hij is nu alweer bijna acht maanden en hij weegt alweer 22 pond! Hij heeft sinds twee weken nu twee tandjes onder, kan nu goed zelf rechtop zitten, kan in zijn handjes klappen, heeft net uitgevonden dat hij zichzelf kan omrollen en is druk bezig met pogingen tot kruipen! Het voordeel van een au pair zijn, is dat je op deze manier de ontwikkeling van een baby van erg dichtbij meemaakt, wat erg leuk is om te zien!

Afgelopen Donderdag de volgende Amerikaanse feestdag gevierd, namelijk Thanksgiving! We gingen met de family naar mijn hostdad’s parents en aten daar Thanksgivingdinner. Erg leuk, lekker en gezellig! Ik ben door John’s parents nu officieel als hun granddaughter benoemd, en heb nu dus weer een opa en oma, haha! Mijn Amerikaanse granddad and grandmom zijn erg aardig!

De weekenden, waarin ik met de andere au pairs hier uit de buurt leuke dingen doe, zijn super! Je merkt dat je het ook echt nodig hebt, in het weekend het huis uit en wat leuks doen met je vrienden, want anders houd je het echt niet vol de hele week bij je hostfamily, ook al zijn ze nog zo goed en aardig! We zijn weer een paar keer met een groep meiden naar San Francisco geweest en dat is toch wel echt een prachtige stad! Ik denk dat je daar nooit uitgekeken bent. Een van de au pairs, een Vlaamse, vindt het altijd heerlijk om alles te regelen, en de rest volgt haar wel, want zo zien we nog eens wat! Vorige week hadden we een clustermeeting en gingen we met een groep van ongeveer 30 au pairs schaatsen op een ijsbaan op het dak van een gebouw. Erg leuk om dan weer allemaal nieuwe au pairs te ontmoeten en telefoonnummers uit te wisselen! Zo creeer je een heel netwerk van vrienden! Afgelopen zaterdag was ik samen met Antje (een Duitse au pair) bij Eveline (de Belgische organizing au pair) blijven slapen en dat was ook weer erg gezellig. Heerlijk samen gedineerd met een wijntje erbij en tot ‘s nachts 1 uur gepraat. Nou, als je dan de verhalen van andere au pairs over hun hostfamily’s hoort, dan heb ik het wel echt getroffen met de mijne hoor!

Nu weer op naar het volgende feest, Christmas! Gisteren samen met Reagan de kerstboom opgezet en versierd en de rest van het huis gedecoreerd. Voor mij wordt het een heel speciale Kerstmis, want mijn ouders, zus en haar vriend komen hier langs in Los Gatos voor Christmasdinner! Ze blijven hier twee weken, zodat ze kunnen rondreizen in California. Ze blijven een paar dagen in de buurt van San Francisco, zodat wij elkaar kunnen zien, ze gaan een aantal dagen naar Los Angeles in het zuiden en de laatste paar dagen gaan ze naar Las Vegas en dan vlieg ik naar ze toe, zodat ik Las Vegas ook kan zien en beleven! Super veel zin in en dus weer genoeg dingen om naar uit te kijken!

Volgens mij is mijn verhaal nu wel weer lang genoeg geworden, en heb ik jullie weer aardig bijgepraat over mijn belevenissen de afgelopen maand. Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie kaartjes en reacties en jullie horen wel weer van me!

Love,
Rose




André & Judith - Hoi Rosa, leuk om zo al je belevenissen te lezen! Wij zijn inderdaad in de ban van de goedheiligman wat ook weer heel gezellig is: schoentje zetten en aftellen naar het bezoek van Sinterklaas bij de gastouder en de school. Groeten van ons, André, Judith, Laura & Irmo

Joyce - Hi Rosa, Wat gaaf joh om weer te lezen wat jij allemaal wel niet mee maakt ! Gelukkig gaat het goed met je schouder! :) Geniet er maar weer lekker van! En heeeel veel plezier met kerst als je ouders,marleen en willem komen! Kuss Joyce

Mykim - Heey Rosa, wat goed om te horen dat t weer beter gaat met je schouder :-D! Je hebt echt zoveel leuke dingen meegemaakt, echt wauw!! Als ik dit allemaal lees lijkt het alsof ik een tv-serie volg, met Rosa in de hoofdrol, wat een avonturen, haha :-D. Nou veel plezier nog met kerst, cool dat je ouders familie je komt opzoeken, je zult ze vast onwijs missen nu. Heel veel kusjes van Mykim uit het barkoude
Nederland :P

Sabine - Hay!! Je zit er alweer een 1/4 jaar!! Vet beter dat je arm nu weer een stuk beter gaat, die 6 weken zijn ook eigenlijk zo weer om en met al die goede zorgen van Reagon;) Maar je hebt dus op een ijsbaan op het dak van een gebouw geweest!? Echt iets typisch Amerikaans echt leuk! Ma heel veel plezier daarzo nog! En dat wordt lekker lang van kerst
genieten als de kerstboom er nu al staat! Dikke Kus Sabine

Fam. Valckx - Hoi! Leuk weer van je te horen. Ben zondag nog met jouw en mijn moeder naar de schouwburg geweest; voorstelling van de African Mama's (kadootje voor mijn 40e verjaardag)! Swingende groep van 10 afrikaanse vrouwen, die met authentieke zang en dans ons helemaal in die sfeer brachten. Een aantal nummers waren afrikaans, maar ook engelse nummers die ik kende. Ze waren gekleed in prachtige
afrikaanse haute-couture; strakke kleurrijke jurken (waarin bij de big-mama's de rondingen goed uitkwamen. Wat kunnen die dames geweldig bewegen! Inderdaad zijn we hier vol verwachting op 5 dec., Suzanne is nu bij Reiger Boys, daar komt Sinterklaas vanmiddag, en Esmee heeft een partijtje bij Ballorig. Met de kerst gaan we met de meiden naar
Zwitserland, skien. De broer en zus van Co gaan ook mee, we hebben een appartement gehuurd. Geniet van al je belevenissen daar, wat vind jij nou de grootste verschillen met Nederland? Groetjes van Co, Anneke, Suzanne en Esmee

Gemma - Hey Rosey, je zet toch wel je schoen daar he, want je weet..de Sint is overal! Wel goed dat je weer wat hebt geschreven, nu op naar de volgende stap...meer foto's! succes met deze zware opdracht. xxxx

Elisa en Wouter - Heey Rosa! Goed om te horen dat het beter gaat met je schouder en dat je geniet van de feesten! Niet te geloven trouwens dat je er alweer bijna 3 maanden zit... Hier gaat ook alles goed. Over een uur ga ik Sinterklaas vieren met Wouter zijn familie en woensdag op 5 december met mijn pa, ma en Annet. Xxx Elisa

Elisa - p.s. zet je er weer eens nieuwe foto's op????

Karel, ellen en kids - hoi rosa, wat ontzettend leuk wat je allemaal meemaakt. Lijkt me helemaal super en volgens mij treft het gezin het ook met jou als au pair. Balen van je schouder zeg! Wees maar voorzichtig met je broze botjes. Hier gaat het leven z'n gewone gangetje, altijd in de weer met 3 kinderen en hun en onze eigen activiteiten. Gisteren Sint op bezoek gehad, echt heel leuk. Ik hoop dat je een hele fijne tijd hebt met je ouders en zus + vriend, het zal wel fijn zijn om ze weer te zien. Geniet vooral van alle geweldige dingen die je meemaakt, dat vergeet je vast nooit meer. doeg, liefs van ons
allen! karel, ellen, timo, merel en iris

Jeanette - Ha die Rosa, Nu pas lees ik wat je is overkomen daar(schouder). Gelukkig gaat het beter en heb je het wel naar je zin! Wij zijn inmiddels in de ban van de terugkomst van Jennifer en Jessica telt niet alleen de weken, maar zelfs de dagen(4wk, 5dgn. Heel fijne feestdagen toegewenst!

Ina Terpstra - ha die Jarige. Van harte gefeliciteerd met verjaardag.. Geniet er maar van!Je bent maar één keer jarig zoooover weg!!Een hele fijne kerstvakantie toegewenst en veel plezier met je familie deze weken. Veel liefs Ina

Marianne - Hiii Roos!!! Hoe gaat ie daar?!?!! Hier gaat alles goed :) Mn nieuwe gezin bevalt erg goed, gelukkig :) Is je schouder ondertussen weer helemaal genezen? Wat zijn jullie plannen voor oud & Nieuw en kerst? Veel liefs, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5067

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 31 December 2015

Jaar au pair in California, USA

Landen bezocht: