Wooohoooo! - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu Wooohoooo! - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu

Wooohoooo!

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

15 September 2007 | Verenigde Staten, Los Gatos

Hi everybody!

Wooohooooooo! Ik ben nu in California! Ik schrijf nu pas mijn eerste bericht, omdat ik de afgelopen 4 dagen in New York geen internet of telefoon had, dus hier the first sign of life! Het gaat erg goed met me en
het is echt geweldig hier!

Maargoed, maar beginnen bij het begin. Na mijn koffers te hebben ingepakt en afscheid van iedereen te hebben genomen, kon mijn jaar in the USA beginnen! Ik vloog samen met 3 andere Nederlandse au pairs via Frankfurt naar New York, waar ik voor 4 dagen zou verblijven voor workshops en natuurlijk sighy seeing! De reis is goed gegaan en het was erg gezellig met z'n vieren! We kwamen 's avonds aan op JFK airport en namen vanaf daar een taxi naar het hotel. Wat een stad zeg! Wow! Zo veel mensen, gele taxi's, hoge gebouwen en nog veel meer! Aangekomen in hotel New Yorker kregen we te horen dat we met z'n vieren op een kamer sliepen, maar niet ons vieren, maar ze hadden de landen door elkaar gegooid (er waren in totaal 50 au pairs van verschillende landen). Gelukkig zaten een van de andere Nederlandse meiden en ik op dezelfde kamer, dus hoefde ik niet gelijk met een andere 'vreemde en ook nog buitenlandse' au pair in 1 bed te slapen, want dit was het geval, omdat de kamers 450 dollar per nacht kosten! Jaja, een 5 sterrenhotel in Manhattan, dan heb je dat. Voor we naar bed gingen zijn we met z'n allen naar Time Square geweest! Echt een lichtshow daar, maar het was super om te zien! De volgende dag hadden we de hele dag class van half 9 tot 6 uur! De organisatie gaf deze lessen en het is verplicht door de Government. We kregen les in wat we het komende jaar allemaal kunnen verwachten qua
Amerikaanse leefstijl en de gezinnen. Hoe om te gaan met problemen enzo. We konden gratis lunchen in het hotel, dus dat hadden we ook gedaan, maar eerlijk gezegd is het nou niet bepaald lekker. 's Morgens kon je nog wel soort van brood eten, maar lunch was altijd patat met hamburger of kip. Klinkt erg lekker, maar 's avonds aten we dat ook, dus dan word je het al gauw zat! Gelukkig zou ik snel naar de family gaan waar ze gezonder eten hebben! Dinsdagavond hebben we een
city trip gedaan en o.a. naar Central Park geweest! Dat is echt supergroot! Woensdag hadden we weer de hele les, nu over de kids. Een teacher, Joanne, gaf 's morgens les en workshop over de kleine kids en 's middags over de groteren. De informatie is een beetje
saai omdat ik het meeste al wist, maar ze maakte het leuker doordat ze zeer enthousiast was! 's Avonds zijn we downtown in een Italiaans restaurant wezen eten om de verjaardag van een van de andere Nederlandse au pairs te vieren. Erg gezellig met de andere au pairs
en van verschillende nationaliteiten! Onder tussen gaat het Engels me al zeer goed af en droom al haast in engels, omdat je het de hele dag hoort en moet spreken. Donderdag was de laatste dag les (ehbo) en
's avonds zijn we naar Ground Zero en het Vrijheidsbeeld geweest. Erg indrukwekkend.

Vrijdagmorgen 5 uur (heb maar 3 uur geslapen die nacht) werden we opgehaald door de taxi om naar het vliegveld te gaan! Ik was de enige van de au pairs die naar San Jose zou vliegen, dus ja, vanaf nu moest ik het echt alleen doen! Na een uur met een echtpaar die beiden dokter zijn te hebben gepraat in de gate, kon ik het vliegtuig in. Natuurlijk moest er natuurlijk wel uitgebreid afscheid worden genomen van die mensen, inclusief big hug (knuffel/omhelzing) and kisses. Wel vreemd hoor. Hier moet ik nog wel even aan wennen! Na 6 uur te hebben gevlogen en gevoed te zijn door de crew met alleen maar chips, kwam ik aan op San Jose airport!!! Ik ben er!!! De hele family stond me op te wachten, was erg leuk! Bij het huis (ik bedoel VILLA) aangekomen, kreeg ik een rondleiding door het huis! Waaahh!! Echt niet normaal, zo groot! Ben nog nooit in zo'n groot huis geweest! De buurt ligt op een heuvel en we hebben uitzicht op de bergen en de stad! Prachtig! Ik heb een hele grote kamer, badkamer en keuken (wat ik waarschijnlijk niet zal gebruiken, maar toch..)! De family is erg aardig en we zijn gelijk uit eten geweest (wat ik natuurlijk nog geen een keer had gedaan afgelopen week, ahum...).

Vannacht heerlijk geslapen in mijn kingsize bed en vanmorgen om half 8 met de family naar de gym (sportschool)! En het zou California niet zijn, als het geen normale sportschool was. Een heel groot complex met heel veel zalen, sportvelden, zwembaden etc. De kids werden gedropped bij daycare en John, Kirsten and I konden lekker sporten! We gingen naar een hele grote zaal waar wel meer dan 300 apparaten stonden: loopbanden, fietsen, steps en nog veel meer. Ik ging op 1 van de honderd loopbanden en had een prachtig uitzicht! Elke loopband heeft een eigen tv voor zich waarmee je zelf de zender van kan instellen! Met uitzicht vanuit het hele grote raam op alle sportvelden en de mountains, heb ik nog nooit zo lekker gesport! Na de kids te hebben opgehaald van
daycare gingen we zwemmen in de verwarmde zwembaden buiten, wat natuurlijk helemaal niet nodig is met het warme weer hier. Was erg leuk en lekker en daarna zijn we naar huis gegaan, De kids gingen slapen en wij gingen lunchen. Net heerlijk gespeeld en gekleurd en wezen stempelen met Reagan en zometeen naar het Park.

Zoals jullie lezen heb ik dus al heel wat beleefd de afgelopen week, en het gaat echt super met me! Nog geen last gehad van de jetlag en heimwee, maar dat laatste zal vast nog wel komen. Zie dat het een lang verhaal is geworden, maar dat kon ook niet anders.

Mijn adres hier is:
Rosa Brinkman / Dryden
161 Prospect Avenue
Los Gatos, CA 95032

Post is altijd welkom en natuurlijk krijg je antwoord!

Liefs,
Rosa




Judith Loogman - Hey Rosa, ik zag op hyves dat je in het buitenland zit!dus ik denk ga even op je site kijken.Wat super joh..ben zelf een half jaar weggeweest naar Curacao. Geniet ervan het is zo voor bij!! Veel plezier en geniet. xx Judith

Sabine - Hay!! How great allemaal zeg! Je hebt inderdaad al echt super veel beleefd! En het is zeker een sportieve familie zeg, al om 8 uur in de sportschool:P! Kan je al die hamburgers en P-A-T-A-T er weer aftrimmen! Het begint al een klein beetje te wennen het Amerikaanse leventje? Kus Sabine

Gemma - Potverdomme Roos, goed voor elkaar!

Kelly - Haii :-)!! Klinkt echt superdupervetkoel!! :-) Eerst natuurlijk New York ... en dan je uberhippe family....!! Ben benieuwd naar de rest van je jaar :-p !! Mis je Nederland al ?? (Naja... vanwege het weer zal je het vast niet missen..) Have fun and enjoy your time in THE USA! Big hug -Xx

Pa en moe - Hai Roos, volgend jaar 14 september familiedag. Kom je eigenlijk nog wel terug denk je? Groetjes uit het nederige stulpje aan de Middenweg in Heerhugowaard.

Marleen - Hey Roos, wat super om je verhaal te lezen,gelukkig dat het allemaal goed gaat! Wij hebben ons ticket geboekt gister, we gaan van 22 december tot 5 januari. We hebben er heel erg veel zin in!Wanneer moet je beginnen met op de kinderen passen? Liefs marleen

Ellie - Hey Super Nanny, Ik heb nu mijn Eigen Laptop hier vandaar dit berichtje, ik zal vanavond je verhaal wel ff lezen. Tot ziens zie je wel weer ergens verschijnen hier in CA :P Ellie www.ellieindeusa.waarbenjij.nu

Marianne - Heej Rosa! De groep Nederlanders breidt zich snel uit hier :) Lees dat het je al gped bevalt in het gezin :) Ben je afgelopen zondag bij de meeting geweest of niet?! laat maar weten als je een beetje gesettelt bent, dan kunnen we ns afspreken! Hugs, Marianne

Annet - Hey Roos! Leuk om dit te lezen! goed dat het goed met je gaat, en ja, blijf maar van dat fast food af, anders kom je terug als een tonnetje! Ik zal deze site even doorgeven aan mijn ouders (die de site natuurlijk niet op hyves hebben zien staan) en zich afvroegen of er al een iets van je gehoord was! Haha, ouders ;) Liefs Annet

Joyce - Hi Roos! Gaaf hoor om zo te lezen hoe het je allemaal vergaat, wordt natuurlijk wel op de hoogte gehouden door je zus! Gaaf dat ze een ticket hebben geboekt en je lekker komen opzoeken! Geniet lekker van dit geweldige avontuur! Ik hou je in de gaten. Liefs Joyce

De Rozen - Hallo Nanny mc Phee, Wat een geweldig verhaal,zal je aan het eind van deze week wel even schrijven, ook al beleven wij natuurlijk niet zo veel. Donderdag ga ik voor het eest weer naar de sportschool en dan zal ik zeker aan je denken als ik weer eens moet wachten voor een loopband. Geniet van je familie daar, ik denk dat het helemaal goed gaat
komen. "De Rozen"

Marlies Schraa - Hey lieve Rosa, Super om te lezen dat de eerste indrukken prima zijn!! Geniet-geniet-geniet!!! We volgen je daar op de site, en houden contact!! Veel lieve groetjes van alle SCHRAATJES uit Heerhugowaard, a big hugh and talk to you later!! Bye- bue! Marlies en Rolf, peter, marjolein en Matthijs.

Ans Spindlegger - Fijn te lezen dat je reis zo goed is verlopen en dat de eerste indruk zo positief is. Namens al je WB collega's een heel fijn jaar gewenst en ....Carmen heeft je baantje ingepikt! veel liefs, Ans

Kees en henny - Hoi Rosa, Zo te horen vermaak je je wel in de States! Zullen we je volgend jaar nog herkennen na al dat "over heerlijke" Amerikaanse eten? groeten Kees en Henny

Suzan - Hey Rosa Hoe is het nu na een aantal dagen? Ik moet nog wel erg wennen, jij ook? supper dat ellie bij jou in de buurt zit. ik ben heel benieuwd hoe jij het hebt!! gr uit Seattle

Iris - Heey Roos! Zo te lezen heb je het wel naar je zin! Mooi zo! Ik ben wel een beetje jaloers hoor:p Jij hebt daar een supermooie grote sportschool en ik zit hier in het kleine olympiawaard:( en ook nog eens zonder jou:( Maarja ik overleef het allemaal wel:) Ik moet zo nog oppassen dus ik ga zo maar weer eens. Veel succes en een prettig weekend! Kus Iris

Loes - He Rosa! Ik ben die Loes van hyves, you know! Ik ben jouw helemaal vergeten terug te krabbelen, en nu zit je gewoon al in de USA. ;) Haha! Heb nog geen tijd gehad om je verhaal te lezen maar dat ga ik morgen zeker doen! Enn voor mij is het nog maar 4 1/2 maandjes! Ongeveer dan. Maar pff spannend en zó'n zin! En dan gaan we in de USA zeker meeten, echt wel! Ik weet niet of je vaak op msn te vinden
bent (ik iig niet maar ja), anders voeg me maar toe! supergirl_100800@hotmail.com Liefs, Loes
loesinamerika.waarbenjij.nu

Elles - Wat ik me nu even afvraag, is of mijn nicht er volgend jaar wel bij is op de volgende familiedag in september 2008? Ookal is de organisatie in zeer goede handen...;) Heerlijk om mee te mogen genieten van al je belevenissen Roos. DAAAAG.

Jennifer - Hee Roos! Leuk om je verhaal te lezen joh! Als ik het zo hoor zit je daar wel goed ;). Hier gaat ook nog steeds alles goed!! 'Happy living on the other side of the world'. Maare over dat engels.. ik weet precies wat je bedoeld... op een gegeven moment moet je over het Nederlands nadenken haha. Have fun and enjoy! Liefs, Jennifer
www.jennifersjourney.nl

Ina Terpstra - van je moeder kreeg ik je adres. Ik ga je dus "volgen "..als 't mag van jou...Heel veel succes in 't verre land,
en vooral...VEEL GENIETEN!! doei Ina

Sabine - Hay Roos!! Woooohooooooo foto's!:D Wat hé ze hebben echt een vet groot huis! Tuin moet idd nog wat aangedaan worden, maar dan is het echt een vet gruwelijke villa! Ut ziet er ook allemaal heel modern uit van binnen. En jij met die kindertjes, ze lijken me echt lief! En in die big car mag jij gewoon rondrijden daar??!! Dan voel je je echt machtig achter dat stuur. Dat wordt ook een cultuurshock als je weer terug komt:P Veel plezier daar verders!! (K) Sabine

Pa en ma - Rosa wat een leuke foto's. Zo te zien kun je je wel heel goed vermaken daar. Alles wel super groot.

Eline - Hee Roos! Echt leuke foto's! Superlieve kids! Je heb 't weer goed getroffen! :D Het huis ziet er ook echt vet uit! Keep in touch! Kus, Eline

Gemma - Roos, lui kreng. Kom nou op met dat verhaal!!! Anders wordt het alleen maar langer... skik op! tjop tjop!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5205

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 31 December 2015

Jaar au pair in California, USA

Landen bezocht: