Een ongelukje... en Halloween! - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu Een ongelukje... en Halloween! - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu

Een ongelukje... en Halloween!

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

31 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Los Gatos

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Alles goed? Begint het al flink kouder te worden daar? Hier weer een berichtje vanuit het nog steeds zonnige, warme California!

Met mij gaat alles (weer) goed. 'Weer' tussen haakjes, aangezien ik vorige week mijn schouder heb gebroken en het toen dus voor even niet zo goed met me ging... Vorige week maandagavond ben ik van mijn nieuwe racefiets gevallen tijdens mijn eerste ritje... John, mijn hostdad, had na het eten de finishing touch aan me fiets gedaan en nu kon ik eindelijk biken! Ik ging de fiets even testen en voor de zekerheid deed ik het op de parkeerplaats van de Sisters tegenover ons huis, want ik vertrouwde de fiets en de weg niet helemaal, en aangezien ik in Nederland alleen maar gewend was om op een 'normale' opoe fiets te rijden, zonder versnellingen, pedalen waarin je schoenen vastzitten en rem bij je handvatten, dacht ik: Laat ik het maar even rustig aan doen... Helaas raakte mijn smalle voorband in een gleuf in de weg, kreeg ik mijn
voeten niet uit de pedalen en patsboem! daar lag ik! Gevallen op mijn linkerschouder en ik voelde gelijk dat het flink mis was. Ik met mijn hostmom naar de Emergency Room (ja, ik kan in ieder geval stoer zeggen dat ik in een echte Amerikaanse E.R. ben behandeld, net als die op tv!) en het wachten kon beginnen... Gelukkig was ik aardig snel aan de beurt, werden er foto's van mijn bovenarm en schouder gemaakt en toen kwam de dokter met de diagnose: ik had inderdaad mijn
linkerschouder gebroken. Ik kreeg zware medicijnen mee en kreeg de opdracht om de komende 6 weken een mitella te dragen. Die eerste nacht heb ik om de vier uur de medicijnen geslikt en elke twee uur een
kwartier een zak met ijs op de arm gelegd. De volgende dag heb ik de hele dag geslapen en had ik best wel veel pijn. Gelukkig ging het woensdag alweer veel beter en heb ik gewoon weer gewerkt. Het leek
mij het beste om zo snel mogelijk weer het gewone (werk)leventje op te pakken. Na een uur gebeld te hebben met mijn Nederlandse
verzekeringsmaatschappij, kon ik eindelijk donderdag naar een ortho pedic surgeon, die moest kijken en beslissen of ik nog een operatie moest ondergaan... Wat was ik bang... en wat was ik opgelucht toen ik
hoorde dat zoals het er nu uitziet het niet hoeft!!!

Nu een week verder gaat het weer helemaal goed met me, geen pijn meer, alleen nog een blauwe bovenarm. Ik werk gewoon zoals hiervoor, alleen de dingen met de kids waar ik 2 handen voor nodig heb om te
kunnen doen, daar helpt mijn hostmom me mee. Ik voel me erg lucky dat ik in deze family ben beland, want mijn hostparents zorgen erg goed voor me! Ze zeggen dat alles goedkomt en dat mijn gezondheid
voor alles gaat. Toch blijf ik het erg vervelend voor ze vinden dat dit is gebeurd.

Aangezien het morgen Halloween is (een BIG day hier in de States!), is iedereen (kinderen, maar ook de ouders!) sinds ongeveer een maand geleden helemaal into Halloween en superexcited! Alle huizen zijn
versierd met pompoenen, skeletten, spinnenwebben inclusief grote spinnen, lichtjes en nog veel meer! Ook ons huis is helemaal versierd, want afgelopen zaterdag gaven mijn hostparents een Halloween party
voor zo'n veertig vrienden van hen! Iedereen moest verkleed komen, dus ik ook natuurlijk! Ik en Ellie (de andere Nederlandse au pair hier in de buurt: John en Kirsten hadden gezegd dat zij ook mocht komen! Erg
aardig van ze!) waren verkleed als heksen. Het huis was binnen en buiten prachtig versierd en John en Kirsten hadden onwijs veel food ingeslagen (heel veel snoep, chips, cupcakes, maar natuurlijk ook dinner:Italiaans)! Om half 7 begon het feest, en al gauw liepen er heel veel verklede vrienden rond! Erg leuk om iedereen op deze manier te leren kennen! Het was erg gezellig!

Nu stop ik weer met mijn verhaal, want ik moet mijn koffer nog inpakken voor morgen! We vertrekken namelijk morgenavond met de hele family, nadat we eerst zijn wezen trick-or-treaten met Reagan en
William, met de auto voor vier dagen naar Los Angeles en Disneyland! We hebben er allemaal superveel zin in! De volgende keer zal ik weer wat uitgebreider vertellen, en dan gaan het hopelijk ook wat sneller,
want het valt toch niet mee nu, met maar 1 hand kunnen typen!

Bedankt voor al jullie reacties en kaartjes! Erg leuk!

Love, Rose




Joyce - Jeetje, Roos, gewoon een paar dagen naar disneyland en LA, wat een leven! Hopelijk gaat dat lukken met je schouder..wel beetje genieten van al het moois! Heel veel plezier en blijf genieten. Kus Joyce

Marleen - Lieve zus, gelukkig gaat het weer wat beter met je, we denken elke dag aan je!Hopen dat je schouder snel beter wordt! Geniet van Disneyland!!! Kus je grote zus

Sabine - Hay Roos! Nou ik hoop voor je dat in disneyland nog niet de wonderen uit alice in wonderland zijn verdwenen en dat je schouder heel snel en goed geneest! Veel plezier daar! KUS

Gemma - Hey Roos, dit is echt niet normaal. Net uit de lappenmand en meteen naar LA!!!!! Zo zie je nog eens wat! Gelukkig gaat het goed met je schoudertje, niet zo kreupel meer!!! kusje!

Ina Terpstra - Je bent een beetje een pechvogel met je schouder, maar je hebt het onwijs goed getroffen met je hostfamily! Veel plezier in Disneyland, en...pas goed op die andere schouder hé. We leven met je mee. Groetjes Ina T.

Mats - heey rosa zo jij doet veel leuke dingen maar veel sterkte met je schouder he hoop dat je leuke haloween heb gehad en veel plezier in disneyland doeg doeg xxx

Pa en ma - gelukkig weer de goeie kant op! Dat was wel schrikken vorige week dinsdag. Tot over 7 weken. See you later alligator!!!

Mats - ik moest even van je laten horen dat ik geslaagd ben met 3 fout maar dus ging goed maar veel plezier nog

Ans Spindlegger - Lieve Rosa, bedankt voor de leuke kaarten. We schrokken wel even van het schouderbericht maar gelukkig gaat het weer goed. Afgelopen vrijdag hebben we pensioneringsafscheid genomen van Rob. Het was een leuke avond. Het wordt dus nu wel erg stil op het lab. Zal wennen zijn. Doeg en veel plezier Ans

Joke en Rob - Dear Rosa! Bedankt voor je mooie kaart van Frisco, die afgelopen zaterdag aankwam,de dag na het afscheidsdiner met de collega's van Westerblend. Helaas heb je dat moeten missen, het was erg leuk en ontroerend! Een pakkende toespraak van Koos op rijm, Joke met bloemen verblijd, een zeer toepasselijk kado in de vorm van een
arrangement voor ons beiden met kinderen en kleinkinderen op de Veluwe, ik was sprakeloos! Last but not least kwamen de naaste collega's, aangevoerd door Ans met een wel heel bijzondere verrassing: een leuke, treffende karikatuur van mijn persoon, ge-aquarellerd door een Finse boekenillustratrice. Een fantastisch aandenken aan een mooie
periode met fijne collega's. Wat een pech voor jou met je proefrit op de nieuwe racefiets! Gelukkig, dat je er nog relatief goed vanafgekomen bent. Durf je er straks wel weer op te rijden? Fijn, dat je het verder goed naar je zin hebt, dat het klikt met de familie en dat je nog geen heimwee hebt gehad! Het allerbeste met je handycap en verder veel plezier, groetjes van Joke en Rob.

Oom Koos /tante Wijn - Hallo Rosa, bedankt voor je ansichtkaart Gaat het inmiddels alweer beter met je arm. We hebben vrijdagavond een gezellig afscheid gehad van Rob (WB) groeten van ons allebei

Kees en Henny - Hoi Rosa, Bedankt voor je kaart. Wat hebben wij toch een attent nichtje! Toen je die kaart verstuurde had je nog geen kennis gemaakt met een amerikaanse fiets en was het alleen maar genieten. Je hebt het vast geweldig gehad in L.A. Het beste met je schouder en tot horens. Kees en Henny

Gemma - Hey Roos! Ik bedenk me net dat ik niet zeker weet of ik je wel bedankt heb voor de vette kaart uit San Francisco!!! En als ik het al gezegd had, dan bij deze nogmaals :)... Verder alles goed Roosje? Ik zit even zonder internet dus even geen MSN contact.. Maar hopelijk snel weer! toedeloetjes! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 5047

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 31 December 2015

Jaar au pair in California, USA

Landen bezocht: