Time flies by... - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu Time flies by... - Reisverslag uit Los Gatos, Verenigde Staten van Rosa Brinkman - WaarBenJij.nu

Time flies by...

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

10 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Los Gatos

Hi allemaal!

Wow, wat gaat de tijd toch snel! Het is hier nu alweer mijn vierde week! Ruim twee weken geleden heb ik mijn vorige bericht geplaatst, dus wordt het weer hoog tijd voor een nieuw verhaal!

Het gaat nog steeds erg goed met me en ik begin me hier al aardig thuis te voelen! In het begin vond ik het een erg onwerkelijk idee dat ik hier een heel jaar zou verblijven en leek het net een vakantie, maar nu begin ik me al echt thuis te voelen in mijn nieuwe 'thuis'!

In mijn eerste werkweek liet mijn hostmom mij zien hoe alles werkt in hun huishouding/family en dat was erg handig! Ze had een essay van 11 (!) pagina's gemaakt, waarin alle (gedrag)regels in het huis, schema's van de kids, mijn werkschema, de scholen en clubjes van Reagan en nog veel meer in staan. Ik ging overal mee naartoe, en werd door Kirsten aan veel mensen (vrienden, familie, buren, juffen en andere moeders van school en de clubjes) voorgesteld! Ik merk dan wel dat een au pair een hostfamily een bepaalde status geeft, want iedereen vindt mij (als een au pair) super interessant en Kirsten glundert dan helemaal van trots, haha! Maar maakt niet uit, als ik hier maar een geweldige tijd heb! In deze eerste week zat Kirsten aldoor achter het stuur van de auto, maar in de tweede week moest ik alles zelf gaan doen en dus ook autorijden! Dus ik met John (hostdad) vrijdagavond een rondje gereden! Het is wel een beetje vreemd in een vreemde, veel grotere auto, andere verkeerstekens en -regels en onbekende omgeving, maar het ging erg goed! Volgens John leer ik de weg het beste kennen door veel te verdwalen, dus werd ik zaterdag met een paar opdrachten op pad gestuurd: lekker rondcrossen in de car in de omgeving en veel verdwalen! En het helpt echt!

Zondag ben ik met een paar andere au pairs naar San Francisco gegaan! Er gaat elke dag elk uur een trein van San Jose (vlak bij mij) naar San Francisco en weer terug. Dit is erg handig, omdat we allemaal in verschillende plaatsen wonen, maar wel op dezelfde trein kunnen stappen, want de trein heeft bij bijna elke plaats een stop. In San Francisco woont onze local coordinator en we hadden als clustermeeting een brunch in haar appartement. Erg gezellig om de rest van de au pairs van ons cluster te ontmoeten!

De tweede werkweek zou het echte werk beginnen! Ik was al aardig aan de kids gewend, en zij aan mij, dus dat ging helemaal goed! Ik werk drie hele dagen en drie halve dagen. Mijn dagschema voor hele dagen:
‘s Morgens om 8 uur brengt Kirsten Reagan naar school, waarna zij gaat koffie drinken in een café en daarna sporten in de sportschool. Ik blijf thuis met William. William slaapt van 8-9.30 uur, dus dan kan ik relaxt met de dag beginnen: ontbijten, afwasmachine in- en uitruimen, kamers van de kids opruimen, wassen draaien en opvouwen (heeeel veeeel, want de kids moeten elke dag schone kleren aan, want die zijn altijd erg vies, en ik ook, want William (nu 6 maanden) z’n tanden komen door en hij kwijlt alles onder, inclusief mij…)! Jaja, het leven van een au pair valt niet mee hoor! Druk druk! Om 9.30 uur geef ik William de fles en gaan we daarna samen met Winston (de waakhond des huizes Dryden) heerlijk wandelen! William voor mijn buik in de buidelzak, I-pod in me oor en heerlijk genieten van het uitzicht! Even een opmerking tussendoor: Wat een schatje is baby William zeg! Als hij net uit bed komt, zijn zijn poopy-diapers (poepluiers) niet altijd zo fijn, maar als ik hem daarna vasthoud en hij glimlacht en hij legt zijn armpjes om mijn nek, dan smelt ik gewoon…Maar wees niet bang: voorlopig nog geen kids voor mij hoor! Om 10.30 uur gaat William weer naar bed. Na nog een uur de reeks klusjes af te maken die ik hierboven heb genoemd, haal ik Reagan (3,5 jaar) met de auto van school. Reagan gaat 4 ochtenden in de week naar preschool en ze vindt het helemaal geweldig, en ik ook natuurlijk, haha! Na de oren van mijn hoofd gekletst te hebben, en weer veilig thuis gekomen, heeft Reagan quiet time voor een uurtje. Dit houdt in dat ze voor een uurtje rustig moet zijn, dus vaak kijkt ze dan televisie of lees ik haar boekjes voor in haar bed (de Nederlandse boekjes die ik meegenomen heb vindt ze helemaal geweldig!). In de tussentijd heeft William weer heerlijk twee uurtjes geslapen en om 2 uur is iedereen weer vol energie! Dus…op naar het park, de bibliotheek, downtown of naar een playdate! Meestal gaan we naar het park waar Reagan heerlijk kan spelen met haar vriendjes en vriendinnetjes, en waar ik ‘fijn’ moeder-gesprekken mag voeren met de andere moeders! ‘How old is your baby?’, ik weet niet meer hoe vaak die vraag mij al is gesteld. Natuurlijk zeg ik altijd dat ik de au pair ben van de kids, want hallo, ik wil echt niet dat die moeders denken dat ik een teenage-mom ben! Maar vaak is het wel erg grappig om te horen hoe Amerikaans (overdreven) die moeders zijn: ‘Ohhhhhh….how cute is your baby!! What’s his name?? Ohhh….I love him sooooo much!’ En ja, ook al klinkt het totaal niet eigen, ik moet dat dan ook maar tegen die moms en hun kids zeggen, want ik moet natuurlijk wel sociaal zijn! Nadat we naar het park zijn geweest, gaan we elke dag naar een class van Reagan. Ongelovelijk, Reagan is nog maar 3 jaar oud, maar ze heeft elke dag een naschoolse activiteit op een club! Ze zit op gymnastics, 2 dance classes en karate! Maargoed, wel erg schattig om al die kleine meisjes te zien dansen en karaten hoor! Om 5 uur zijn we weer thuis en ben ik klaar met werken! Zo zie je maar, de dag vliegt voorbij als je kids hebt! Om half 6 komt mijn hostdad thuis en eten we met de hele family!

Nou, ze eten hier toch wel heel anders dan in Nederland hoor! Mijn hostmom kookt ongeveer twee keer per week, de andere dagen eten we maaltijden uit de microwave. Geen leven hier zonder de microwave! Erg handig, maar niet altijd zo lekker. Maar wij eten als Amerikaanse family vrij gezond, want we hebben altijd salade of fruit bij het eten, wat ik heerlijk vind en we eten aardig gevarieerd! Ze eten hier geen (gekookte) aardappelen, dus in het begin had ik aldoor het idee dat er iets miste, maar nu ben ik daar wel aan gewend. Officieel mag ik dit jaar geen alcohol in de States nuttigen aangezien ik nog geen 21 ben, maar mijn hostparents drinken zo af en toe een wijntje bij het eten en ze bieden mij het dan ook aan. Nou, daar zeg ik natuurlijk geen ‘nee’ tegen.

‘s Avonds ga ik naar de sportschool (een resort), spreek ik af met andere au pairs hier in de buurt of ga ik lekker chillen op me eigen kamer (filmpje kijken, boek lezen of internetten). Omdat ik de afgelopen weken nog geen fiets had, en de meeste activiteiten te ver zijn om te lopen vanaf ons huis, moest ik de meeste dingen met de auto doen. John en Kirsten zijn hier erg makkelijk mee, maar ik vind het toch altijd nog een beetje vervelend om de auto mee te vragen. Gelukkig heeft mijn hostdad nu een mountainbike voor mij van een vriend van hem weten te bemachtigen! John moet er nog even een paar dingetjes aan doen en dan kan ik er eindelijk op rijden! Met helm natuurlijk, wat hier verplicht is!

Zoals je leest is mijn hostfamily erg aardig, behulpzaam en relaxt en ben ik erg blij dat ik in hun family ben beland! Zij zijn ook erg blij met mij, want van de week kreeg ik een kaartje van ze, waarin ze schreven dat ze ‘so lucky zijn to match with such a wonderful person!’ Erg lief! Mijn hostmom houdt ervan om overal en nergens met mij over te praten, wat erg gezellig is, en met mijn hostdad kan ik super lachen! Hij is echt te grappig voor woorden!

In de weekenden doe ik samen met een groepje andere au pairs leuke dingen! We hebben nu een vast groepje van vier meiden (twee uit Nederland, een uit Duitsland en een uit Letland) en het is altijd super gezellig! Omdat we wel wat van elkaar vandaan wonen, slapen we soms zaterdagavond bij elkaar omdat dat dan handiger is, en natuurlijk gezellig! We zijn nu al 3 keer naar San Francisco geweest, wat een prachtige stad is! We hebben al lekker geshopt (alles is hier veel goedkoper als in Nederland), Chinatown in geweest, de Golden Gate bridge gezien en afgelopen zondag was het fleetweek in SF, en hebben we vliegshows gezien van gewone aircrafts, maar ook van de Blue Angels! Wow, wat een lawaai produceren die, zeg! Maar was erg mooi om te zien. Vorige week zijn we naar the beach in Santa Cruz geweest, heerlijk een dagje chillen op het strand: zon, zee, strand, mexicaanse achtergrondmuziek en het belangrijkste: palmbomen! Ik voel me altijd op en top zomers en blij als ik een palmboom zie!

Ik stop nu weer met schrijven, want ik ga nu naar de sportschool! Aankomende zaterdag ga ik heerlijk shoppen met Ellie in een supergrote Mall en zondag gaan we naar een supergroot pretpark, Great America genaamd.

Over mijn postadres: Los Gatos heeft twee verschillende zipcodes: 95030 en 95032. Theoretisch kunnen allebei de codes gebruikt worden, maar in de praktijk is het handiger als 95030 gebruikt wordt, en dus niet 95032 wat ik tegen jullie heb gezegd! Wij (ik en mijn hostparents) weten de reden hiervan niet, maar mijn excuses.

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties op mijn verhaal, erg leuk dat jullie mij volgen! Ik heb van de week ook foto’s op deze site gezet, dus die kunnen jullie ook bekijken.
Spreek jullie snel weer!


Love, Rosa




Ans Spindlegger - Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. En wat zul jij super afgetraind naar huis komen als je je vrije tijd in de sportschool doorbrengt. Bovendien vraagt 'moedertje' zijn ook veel energie. Geniet ervan.

Iris - Hey Rosa! Echt geweldig wat je allemaal meemaakt. En wat zien die kindjes er lief uit zeg! In Nederland was het deze week best mooi weer maar nu ik die foto's van jou zie dan merk ik toch wel dat het herfst wordt:( nog 1,5 dag school en dan is het herfstvakantie! Hebben jij ook vakantie? of werk je gewoon door? Zo nou ik ga maar weer eens want ik heb zo weer les! Doeiii kusss

Joyce - Hi Roos, Wat super om zo alles te lezen wat je mee maakt, hoor af en toe wel wat van je grote zus, maar zo is het toch leuker; hihi je ziet er echt uit als een moedertje zo met de kids om je heen! Maaaar wat je al zegt; wacht nog maar even af met kiddies! Geniet nog lekker van je grote avontuur; Gaaf dat je ouders, marleen en willem met Kerst komen! Liefs Joyce

Gemma - Hey Roosje, hier is hij dan het positieve berichtje. Snel ben ik he (oh nee positief blijven :P). Wat maak je toch veel mee, lekker dat het zo klikt met John en Kirsten! En elk weekend vrij, zo zie je nog eens wat. En dat shoppen, lekker hoor. Ik heb mijn eigen personal shopper die komt naar Amerika de 22e. Dat is handig he! liefs, Gemma

Marleen - Hey Roos, super om je verhaal te lezen,gelukkig dat je het naar je zin hebt! Geniet er nog lekker van en over een paar maandjes kunnen we lekker samen shoppen!!

Loes - He Rosa! Super verhaal zeg, jij boft er echt maar mee daarzo! Enne, LA date gaan we wel doen he, als ik in Februari ook in California ben! Vanaf 10 feb heb ik opgegeven dat ik kan, dus zal wel rond de 12e vliegen (10e is een zaterdag)! Dus; ik heb er zin innn! Liefs, Loes
loesinamerika.waarbenjij.nu

Ina Terpstra - Tjee, wat een lieve kinderen en wat een leuke nanny!! Een heel ander leven dan in HHW hé, Fijn dat je ook andere "meiden " in je vriendenkring hebt. Ik zie nu al uit naar je volgende verslag. Groetjes.

Marlies - Ha Roos! Leuk om zo je verhaal te lezen! Ziet er echt superleuk uit allemaal. Fijn dat je het naar je zin hebt. Ik ga volgende week mn eerste bevalling(en) meemaken, dus dan hoor je nog van me ;). Have fun! XXX

Pa en ma - Hallo Rosa, Leuk je verhaal. We krijgen al aardig zin in ons verblijf in Amerika. Leuk om een Amerikaans kerstfeest mee te maken. Ma gaat nu genieten van de herfstvakantie en het mooie weer. En shoppen met Marleen. Groeten, pa en ma

Marianne - Heeej Rosa! Je kindjes zien er echt schattig uit :) En wat een huis!!! Wooowwww!!! Hoop dat jullie het een beetje gezellig vonden vrijdag... :) Hoe wast naar huis lopen?!! XxX

Elisa - Heey Rosa! Wat een leuk verhaal weer! Jij hebt het echt naar je zin dus. En San Francisco is ook heel cool. Is het een beetje een hippie stad??? En het zijn inderdaad schattige kinderen, knuffel je ze niet plat??? Xxx Elisa

Suzanne,esmee en oma - hallo rosa waar ben jij nu wij zijn bij oma en opa te logeren want het is vakantie.rosa wij hebben net foto's van jou gezien. groeten suzanne,esmee,oma.

Herman - Lieve Rosa, Dat was afgelopen week even schrikken toen we het mailtje ontvingen van je vader. Wat vervelend voor je. Veel sterkte voor de aankomende tijd. Groetjes Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 5053

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 31 December 2015

Jaar au pair in California, USA

Landen bezocht: